Anda Dah Tengok Nasihat Pelaburan Ini?

Ini adalah satu post yang tersangat panjang. Tapi akhirnya berbaloi kalau anda baca: anda akan belajar mengenai pelaburan. Apa itu pelaburan. Dan cara untuk melabur.

Perkara paling bijak yang kita boleh buat untuk mendapatkan ilmu pelaburan yang hebat ialah melihat, mendengar dan MENGAPLIKASIKAN nasihat daripada orang yang berjaya dalam menguruskan pelaburan mereka.

Di dalam post ini, saya akan huraikan beberapa topik penting yang boleh membantu anda untuk membuat pilihan pelaburan yang bijak.

Sambung membaca Anda Dah Tengok Nasihat Pelaburan Ini?

Cara Cipta Carta Bajet Untuk Potong Belanja & Jimat Duit

Menggunakan program komputer untuk mengukur prestasi bajet anda sesuatu yang menagihkan. Anda akan rasa gembira dan puas hati bila anda dapat tambah jumlah baru di bahagian “pendapatan” di dalam bajet itu. Dan paling seronok ialah bila anda tengok pendapatan dan penjimatan anda bertambah bila anda mengurangkan perbelanjaan.

Tapi macam mana kalau anda perlu bayar bil akan datang dan anda betul-betul pokai?

Takpe, jangan panik. Carta bajet ini boleh bantu anda untuk memotong perbelanjaan tanpa anda hilang rumah.

Sambung membaca Cara Cipta Carta Bajet Untuk Potong Belanja & Jimat Duit

Apa Patut Kita Ajar Pada Budak-Budak Tentang Hutang

Pendidikan kewangan ialah satu perkara yang sangat penting terutama sekali semasa kanak-kanak sedang membesar.

Semasa kecillah mereka belajar pelbagai konsep pelbagai wang yang akan membentuk cara mereka membuat keputusan pada masa hadapan.

Salah satu konsep paling penting ialah hutang.

Bagaimana kita mahu mengajar mengenai hutang kepada budak kecil?

Sambung membaca Apa Patut Kita Ajar Pada Budak-Budak Tentang Hutang

Ini Dia 20 Cara Simpan Duit Walaupun Tak Banyak Duit

Berapa banyak duit yang anda nak simpan?

Tip-tip yang saya kongsikan ini boleh dipakai supaya anda dapat melihat akaun bank anda membesar dari semasa ke semasa. Lebih banyak duit anda akan tersimpan.

Siapa tak nak ada duit lebih kan? Menyimpan duit adalah kewajipan kita dalam dunia moden ni.

Kalau ada duit lebih rase tenang je hati kita. Susah kalau kita tak menyimpan.

Sambung membaca Ini Dia 20 Cara Simpan Duit Walaupun Tak Banyak Duit