97 Cara untuk Bakar Lemak Anda Dengan Cepat

Dalam ni bukan ada 1, atau 2 ataupun 7, tetapi 97 cara untuk bakar lemak anda dengan cepat.

Banyak? Cuba sebanyak mana tips yang boleh dan lihat perbezaannya kurang daripada sebulan!

1) MAKAN ENAM hidangan kecil sehari. Menyemarakkan badan anda dengan makanan setiap tiga hingga empat jam boleh meningkatkan metabolisme anda sehingga maksimum. Bukan semua perkara perlu menjadi urusan secara duduk.

2) Lari 10 kali 100 meter dan bakar sehingga 500 kalori.

3) Tunggu dan rehat selama 20 minit sebelum anda cuba lari sekali lagi. Biar metabolisma bekerja untuk anda.

Sambung membaca 97 Cara untuk Bakar Lemak Anda Dengan Cepat

Fakta: DNA Boleh Berubah Bila Kita Bersenam

Percaya tak?

DNA boleh berubah bila kita bersenam.

Maksudnya, struktur yang membentuk diri kita ni sendiri boleh berubah apabila kita melakukan senaman.

Sama juga kalau anda tak bersenam: anda boleh “menutup” suis yang baik di dalam DNA anda.

Ya. Apa yang anda buat dan tak buat boleh memberi kesan kepada diri anda.

Lagi banyak anda bersenam… lagi banyak manfaat yang anda dapat daripada senaman tersebut.

Sambung membaca Fakta: DNA Boleh Berubah Bila Kita Bersenam

3 Cara Untuk Kempiskan Perut Anda

Apa yang boleh anda buat untuk kempiskan perut?

Macam banyak je kan? Di dalam ini saya senaraikan tiga cara untuk kempiskan perut yang boleh digunakan.

Dan jangan bimbang: semua ni selamat dan takkan menyebabkan anda terbaring kepenatan!

#1 Makan pada waktu ini (sebab boleh naikkan metabolisma badan)

Cuba makan protein pada pukul 3 atau 4. Maksud saya macam protein bar ataupun snack yang mengandungi protein.

Sambung membaca 3 Cara Untuk Kempiskan Perut Anda

Cerita Di Satu Petang

Kepada si gemuk yang berlari di Titwangsa petang ni:

Awak, yang kaki nak angkat dari tanah pun susah sepanjang track.
Awak, yang pilih track paling jauh, walaupun ada yang lagi dekat.
Awak, yang kadang-kadang berhenti minum air, dan selalunya berhenti dua kali dalam satu lap sebab sakit dua-dua belah kaki.
Awak, yang tengok ke kaki setiap kali kita selisih jalan. Awak, yang peluh membasahi badan dan hanya dapat satu lap selepas berpuluh minit lari.

Ada satu benda yang patut awak tahu: Tak ramai orang boleh buat macam awak buat.

Setiap langkah kecil yang diambil, awak membawa berat lebih daripada dua kali saya yang memeluk tulang dan meronta untuk dilepaskan. Setiap lap yang awak lari, awak membayar hutang satu lagi snack tengah malam, satu lagi dessert, satu lagi aiskrim. Panas petang Kuala Lumpur tidak menghalang awak untuk memberhentikan larian awak. Ini bukan hari pertama awak, dan ini semestinya bukan hari terakhir awak.

Sambung membaca Cerita Di Satu Petang

7 Mitos Dalam Bina Badan

Setiap orang mempunyai kepercayaan mereka sendiri dalam membina badan.

Di dalam post ini, saya ingin berkongsi dengan anda tiga mitos yang sering dipercayai dalam diam oleh orang yang sedang bersemangat untuk bina badan.

Post ini diinspirasikan daripada buku Muscle Myths: 50 Health & Fitness Mistakes You Don’t Know You’re Making.

Mitos #1: Genetik Saya Tak Bagus Untuk Bina Badan

Sambung membaca 7 Mitos Dalam Bina Badan