10 Cara Untuk Menguruskan Kewangan Anda

Pengurusan wang anda ni teruk betul.

Ia berbunyi tak seronok dan anda mungkin tidak mahu melakukan apa-apa dengannya.

Walau bagaimanapun, sebahagian besar rakyat Malaysia tidak mengurus wang mereka dengan betul. Sesetengah sumber melaporkan bahawa orang Malaysia sangat buruk ketika datang ke kewangan mereka berbanding dengan negara lain .

Sambung membaca 10 Cara Untuk Menguruskan Kewangan Anda

Dua Temuduga, Dua Tawaran: Bagaimana Untuk Cari Kerja

Apa sebab anda cari kerja baru? Dah bosan? Tak suka pengurusan syarikat? Ataupun kena pecat?

Biasanya semua orang ada sebab-sebab tertentu kan kenapa dia cari kerja?

Sama lah. Saya pun sama. Saya ada sebab kenapa saya nak berhenti daripada kerja saya sebelum ni.

Anda pun mesti ada sebab anda sendiri kan kenapa anda nak berhenti?

Apa-apa pun sebab yang menyebabkan anda nak cari kerja, kena ada strategi dan teknik yang betul.

Sambung membaca Dua Temuduga, Dua Tawaran: Bagaimana Untuk Cari Kerja

Cara Buat Duit Yang Anda Patut Tahu Sekarang Juga

Di dalam post ini saya akan perincikan kepada anda segala cara buat duit yang anda boleh buat dan sesuai dengan anda.

Mungkin anda rasa buat duit tu susah jadi di sini saya senaraikan semua cara yang anda boleh buat duit harini.

Boleh berkesan ke tak?

Di dalam blog ini sendiri terdapat pelbagai cara untuk membuat duit.

Sambung membaca Cara Buat Duit Yang Anda Patut Tahu Sekarang Juga

4 Mainan Untuk Bayi 6 Bulan

Tak tahu nak beli apa mainan untuk bayi 6 bulan dan ke atas?

Dalam post ini saya kongsikan senarai mainan yang boleh anda berikan kepada anak anda. (Ataupun anak kawan anda.)

Ini senarai yang isteri dan saya gunakan untuk beli untuk anak kami.

Kenapa nak beli mainan untuk bayi? Bagus ke?

Pada fasa awal inilah mereka boleh banyak belajar. Belajar bagaimana untuk menggunakan imaginasi dan deria yang mereka ada. Biasanya kita akan latih pergerakan dan juga imaginasi melalui mainan-mainan ni.

Sambung membaca 4 Mainan Untuk Bayi 6 Bulan